Hur man vet när det är dags

Nu får jag rycka upp mig och gå ut med Ronja så jag kan gå och lägga mig. Börjar vilja massa konstiga saker så nu är det bara att ge upp för idag… Imorgon är det skola hela dagen och sen kommer jag nog hem ungefär samtidigt med Marcus och så kan jag återgå till att vara normal igen. Godnatt!

2009/03/22. Etiketter: , , . hemma hos mig, insida, svammel. Lämna en kommentar.

Mest som sysselsättning

Sitter och dricker kaffe hemma hos Marcus, utan Marcus. Träffade Kristoffer idag för första gången på forever så det var fint. På tv är det skit. Och det suger ju eftersom jag inte har så mycket annat att sysselsätta mig med just nu. Kanske ska lägenhetssurfa lite. Trots att det bara slutar i tårar. Vädret ute är rått och kallt så en lång kvällsprommis blir inte att tänka på. Har alldeles för tunn jacka med mig för det (hur skulle jag kunna veta att dagen som började så bra skulle mynna ut i snöblandat?). Det blir väl till att hålla mig vaken två timmar eller så innan det är acceptabelt att krypa ner i sängen och krama Marcus kudde. Fan att det inte finns badkar här. Det hade varit bra. Badkar och ett glas vin.

2009/03/22. Etiketter: , , , . gnäll, värt. Lämna en kommentar.

Ifall det spelar någon roll

Sitter en liten lapp i porten här där det står att huset eventuellt ska övertas av Familjebostäder (läser man innehållet däremot verkar ”eventuellt” falla bort). Spontant känns det sådär. Jag vill ju gärna hinna hamna i någon slags internkö för Svebo och byta upp mig, eftersom de har ganska mycket lägenheter överallt. Men det kanske Familjebostäder också har. Eller så löser de det på annat sätt. Det måste de väl nästan göra? Tänk alla som bott mycket längre än mig, typ hela sitt liv? De kan väl inte fråntas sin köplats? Eller, kan kan de väl förstås. Vi snackar ju politik.

2009/03/22. Etiketter: , , . hemma hos mig, jag förstår inte..., resten av världen. Lämna en kommentar.