Köpa eller inte köpa?

tpl_mainimage_pFunderar på att eventuellt köpa den här träningsjackan. Den är ganska snygg, kostar en tvåhunka plus femtio i frakt och har dragkedjor på fickorna. På minussidan är en tvåhunkafemti rätt mycket pengar just nu och jag vill inte börja ta saker på faktura bara för att man kan. Och egentligen måste man ju inte ha en träningsjacka. Man kan ju också taga vad man hava. Hm. Jackan är härifrån.

2009/03/30. Etiketter: , . shopping. 4 kommentarer.

Tvättstugeidyllen

Nog för att maskinerna numera fungerar som de ska men människorna kan ju Svebo inte göra något åt. Hur svårt är det att läsa på skärmen vilka maskiner man har? Är det svårt? Jag tycker inte det. När jag kommer dit står en männsika och trycker febrilt på startknappen på min tvättmaskin. Eftersom den inte gick att sätta igång förrän jag startar den genom att öppna dörren med brickan jag har bokat maskinen med. Suck. Och inget oj förlåt men är det okej om du tar mina maskiner istället? utan ett men det spelar väl ingen roll. Jag tycker ju att det spelar roll. Jag kanske är instängd i lådan men jag gillar faktiskt inte den attityden och jag föredrar att man tar de maskiner man har bokat. Om inte annat för att det är det mest rättvisa om det nu skulle vara fel på något. Eller bli fel på något. Och sen var det tydligen jättejobbigt och himla med ögonen när jag ville gå ut och kolla så att det verkligen var de maskiner hon sa att hon hade som var bokade (men det måste ju vara dem eftersom alla andra är igång) innan jag satte igång dem.

Men nu ska jag sluta gnälla och ut i solen och springa och skaffa mig lite fräknar istället. Sen tar jag tag i resten av måndagen med ett öppet sinne.

2009/03/30. Etiketter: , , , . fixigt, gnäll, hemma hos mig, resten av världen, utsida. 3 kommentarer.