Unlucky Strike

Som några kanske vet slutade jag röka för ett tag sedan. Fyra månader och elva dagar sen, men vem räknar? Hur som helst, de senaste dagarna har jag känt mig väldigt röksugen. VÄLDIGT. Nu sitter jag här och känner det som under de första dagarna efter jag slutade, med skillnaden att att ta en cigg är utom räckhåll. Det finns inte. Men jag fattar liksom inte, det kan ju inte vara ett nikotinbehov som kommer såhär. Kroppen kan ju inte sitta och spara på abstinensen på det här viset. Och jag blir så ledsen. Jag har ju inte ännu fått den där sluta-röka-kicken, den där att man ska upptäcka helt nya meningar med livet. Är det därför jag är sugen nu? ELLER, är det ett sug efter något helt annat? Något som jag inte vet om? Men om jag inte vet vad det är, hur ska jag då kunna dämpa det? Eller är det inte så man gör kanske? Man kanske inte går runt och dämpar sug, sug efter något kanske är en drivkraft? Har jag funnit Ambitionen? Vad ska jag göra av den? Vad ska jag göra av mig själv? Jag slår ju knut på mig snart. Det känns i magen och i strupen. Är jag sjuk?

2009/03/25. Etiketter: , , . insida, jag förstår inte.... 4 kommentarer.

Sug

Sugigt att betala alla räkningar med en gång man får lön så pengarna aldrig hinner ligga och gotta sig på kontot. Bara hej-hejdå och vinka lite medan de passerar. Funderar på att åka och handla mat för en betydande del av det som är kvar. Så har man det avklarat i alla fall.

2009/03/25. Etiketter: , , . ovärt. Lämna en kommentar.

Musik jag lyssnar på när jag pluggar

2009/03/25. Etiketter: , , , . hemma hos mig, musik, nörderier. Lämna en kommentar.

Pluggdag

Har suttit och luskat fram massa kurslitteratur på nätet. JÄVLIGT många titlar men mest artiklar, we like. Så nu har jag skrivit ut runt tvåhundra sidor. Självklart två sidor på varje papper – man är väl ingen miljöbov. En referens är som e-bok som inte går att skriva ut och det gillar jag inte. Tycker att det är svinigt jobbigt att bara ha saker på skärmen. Nu hoppas jag på att kunna köpa de två obligatoriska böckerna begagnade och hitta en tidskrift på bibblan så blir det här nog den billigaste kursen hittills ska ni se. Mycket bra.

2009/03/25. Etiketter: , , , . fixigt, hemma hos mig, nörderier, värt. Lämna en kommentar.